Tuesday 20 March 2012

Lonely Planet

Korang mesti ada pernah baca/memiliki buku/majalah berkaitan pelancongan atau travel kan. Dulu aku selalu beli Majalah Libur, ambil majalah dalam pesawat seperti Going Places oleh MAS tu.

Baru-baru ni, masa MattaFair, aku beli koleksi lama tahun 2011 bagi majalah Lonely Planet Asia. 8 naskhah untuk RM30 termasuk edisi terbaru Mac/April 2012. Murah kan. Harga satu edisi adalah RM15.

Aku suka majalah ini kerana banyak panduan-panduan melancong secara bajet dan destinasi yang dipaperkan juga menarik. Lagi satu majalah ini selalu didatangkan dengan panduan ringkas/mini guides to keep bagi selected cities. Menarik. Dan panduan tu sungguh handy dan mudah dikoyakkan untuk dibawa ke mana-mana.

Teringat kenangan pertama aku beli produk Lonely Planet adalah buku tebal Europe on Shoestring. Buku ini aku beli masa nk ke Eropah pada tahun 2007 dulu. Kira memang rujukan utamalah kalau nak ke Eropah. Hehe. Tapi sekarang semua maklumat dah ada di internet. Senang bukan.

No comments:

Post a Comment

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud 2019

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud (LAJSM) 14 September 2019 Dataran Batu Burok Kuala Terengganu 12 am 1️⃣  Seperti biasa, LAJSM ...