Monday 10 November 2014

Live Great Run 2014

9 November 2014
Bangunan Matrade
KL
7:00 am
12km | 3km fun run


1. Live Great Run (LGR) anjuran Great Eastern ini merupakan acara 12km kegemaran saya. Edisi 2014 merupakan penyertaan ke-3 berturut buat saya.

2. Tiba di Matrade 6:15 pagi, bersiap sebelum dilepaskan. Bertemu rakan-rakan dan pre-race photo session.

3. Bilangan pelari tahun ini agak ramai. Saya bermula dari corral pelepasan belakang. Ambil masa 3 minit lebih untuk melintasi timing mat. Tema pagi ini,  adalah larian riang bersarong batik.

4. Laluan LGR kali ini adalah sama dengan tahun lepas. Ber bukit. Bermula dari Matrade, menghala ke Bukit Tunku, keluar di Mahameru, masuk Jln Kuching, masuk susur ke Matrade semula.

5. Berlari dengan pace sendiri, kadang-kadang terikut pace kawan-kawan. Meriah pacer bertemakan superheroes. Saya menamatkan cabaran dengan 1:18, berjaya baiki catatan tahun lepas, 1:24.

6. Tamat larian, segera mendapatkan medal yang sangat cantik, hospitaliti pisang, air mineral, goodies bag, 100 plus dan menu taufufa yg sedap.

7. Seperti biasa, keseronokan larian adalah dapat beramah mesra dengan rakan-rakan. Sesi bergambar sampai penat.  Haha

8. Keseluruhannya, LGR amat baik penganjurannya. Water station, trafik,  hiburan, hospitaliti terjaga.

Maka, hat trick pertama larian saya adalah di LGR (2012-2014).
**Lebih gambar di album Facebook saya.

No comments:

Post a Comment

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud 2019

Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud (LAJSM) 14 September 2019 Dataran Batu Burok Kuala Terengganu 12 am 1️⃣  Seperti biasa, LAJSM ...